lördag 24 januari 2015

Forest school i Foundry Wood

Idag var jag på Forest School i Foundry Wood i Leamington. Det var något mamma snappade upp av någons mamma på skolan. Jag ville absolut vara med på detta då jag längtat efter att få vara i skogen!!  Det var precis så härligt som jag hade förväntat mig :)
Vi fick fritt skoja runt i skogen.
Vår lärare "the man" talade om för oss vad vi fick göra & vad vi inte skulle göra utan att fråga honom först.
I skogen hittade vi massor av roliga saker, här en rostig tung kedja...
Ett piano...
Ett gigant nest (stort fågelbo).
Vi poppade popcorn över en öppen eld.
Vi hade fri tillgång till massa saker som kan vara bra att ha i skogen: snöre, rep, sax, kniv, häcksax, vatten, saft.... Ja vad vi än behövde.
Jag & mina tre klasskompisar som oxå var med på Forest School byggde en koja som vi sedan klättrade över & byggde fällor runt.
//Theo








Inga kommentarer: