måndag 18 augusti 2008

Barnvagnsmaffian & tjejbrottarlinne från 70-talet

Idag var mamma och jag hos min sjuksköterska på BVC. Jag är nu 5 veckor ung och har lyckats mjölkmonstra mig till 5220 g och 57.5 cm!! Är sannolikt den största bebisen i min barnvagnsmaffia. Appropå barnvagnsmaffian så var vi på långpromenad idag. Mammorna snackade en hel del medan vi små fick sova ut i våra vrålåk.

När vi kom hem roade sig mamma med att prova min pappas gamla 70-tals kläder på mig. Här är jag iklädd ett rosabrunrandigt (!?) brottarlinne som pappa haft som liten. Hoppas jag slipper ha på mig det när jag träffar brudarna i barnvagnsmaffian....

3 kommentarer:

Bengt-Ivan sa...

Så roligt, att läsa om dig på din blogg. Fina bilder och roliga texter.Farmor & farfar

Unknown sa...

Hallå Theo! Vad söt du är! Imponerande att du bloggar i såna unga dagar. En söt liten datanörd, söt efter mamma och datanörd efter pappa? ;-)

Kom upp till Umeå och hälsa på snart!

Theo och Norah sa...

Tack, ni är snälla! Kul att ni tycker om att läsa min blogg. Jag har hört talas om norrland och ser mycket fram emot att fara dit en dag. Då lovar jag komma förbi!
Kram/Theo