fredag 29 augusti 2008

Nya rutiner...

Mamma & pappa har kommit på en ny rutin denna veckan: Lägga mig tidigare än vanligt, innan jag blir övertrött (vad nu det är för fånigt begrepp?). Det nya för mig är oxå att jag tydligen måste somna i min egen spjälsäng - Vilket är väldigt konstigt då jag till slut ändå vaknar upp i den stora sängen?!
Nåja... rutinen ser ut såhär:
  1. Jag diar i mörkt rum, mamma nynnar Byssan Lull. Jag läggs i spjälsängen, mamma nynnar fortfarande BL & drar upp min flodhäst-speldosa. Hon dröjer kvar på rummet & går så småningom ut...
  2. Jag gillar inte att hon går så efter 1-3 minuter säger jag ifrån! Mamma kommer in igen & nynnar BL. Lika ofta är det pappa som kommer in men han brukar istället sjunga Bä bä vita lamm (variation är juste!). Speldosan dras upp & de går ut...
  3. Jag måste igen säga ifrån, någon av dem kommer in & gör samma procedur men ger mig äntligen något annat i gengäld - NAPPEN =) Självklart går jag inte på den lätte!!
  4. Jag säger ifrån varje gång jag av någon outgrundlig anledning märker att nappen inte är i min mun utan bredvid mig på kudden (?!). Till slut vet jag inte vad som hänt... för jag kommer inte ihåg det... jag vaknar upp.. tror det gått en sådär 6 h.... jag är HUNGRIG!!! Får då komma till den stoooora sängen och äääääta.... ZZzzzzz

Inga kommentarer: