onsdag 18 februari 2009

Tack för alla fina hälsningar på min 7 månaders dag =)

Igår var jag hos syster & vägdes 8780 g lätt & mättes 70 cm kort! Ligger stabilt & perfekt på normalkurvan. Har sedan en liten tid tebax, typ 2 v, börjat få två lagade mål mat om dagen eftersom mammsegull lessnat på att jag åter hade börjat mjölkmonstra 3ggr/natt. Så nu gör jag inte det längre utan sover tungt till 04 då jag vill ha första dosen. Som ett litet bevis på att sova tungt kan jag berätta om vad som hände i natt: Vid midnatt smällde grannarna (2 hus bort) av en fyrverkeritårta mitt på gatan som pågick under 3-5 minuter. Mammsegull & pappsen väcktes & blev jätteskrajja. De rusade upp ur sängen för att kolla ut vad som försegick... t.o.m. Miss Svea kom upprusande från sin korg i pappsens arbetsrum... men jag... jag sov så gôtt!

3 kommentarer:

Bruno sa...

Hej T. Du är värsta lättviktaren. En annan väger 9,5 kilo lite längre dock men jag får nog köra lite hårdträning framöver. Våra mammor ska träffas imorgon och tydligen köra lite tjejsnack. Skönt att få stanna hemma och umgås med pappa då... Hoppas vi ses i nästa vecka. Kram B

Theo och Norah sa...

Oj sicken tungviktare du é!! Congrats kan jag bara säga... bra med lite extra hull för framtida behov. Jag får helt enkelt försöka käka mer! Ser oxå fram emot att snacka med pappsen hela kvällen imorgon, antar att det blir en del snack om GM & Hockeyn. Våra mammor är sååå värda att ses på egen hand =)
Ta hand om du!

Bruno sa...

Ja hullet kanske kan behövas. Får snida till mig till sommaren om man ska få chans att leka med töserna. Hm... Mamma snackar om att dricka något rött i ett snajsigt glas. Hon säger det är vuxendricka. Ja ja. Kul att var med pappa hela kvällen imorgon. Undrar om man får vara uppe sent.