söndag 8 februari 2015

Ett riktigt Birthday Party

 Allas föräldrar stannade kvar på kalaset så mamma och pappa hade att göra med att underhålla dem med massor av godsaker och kaffe. Det var ett himskans massa prat i köket :D 
 Tårta körde vi på svenska med jordgubbar och grädde som alla fick äta till efterrätt "pudding" efter maten "Tea"
 Vi bjöd Brittiskt partymat som trekantsmackor utan kanter med sylt, cheddarost eller kokt skinka i. Små påsar med chips, grönsaksstavar, fruktskålar och apelsin/äpplejuice eller blandsaft.  
 Jolly Jester Jingles var med även under teat och hon hjälpte till att ta ton när mamma bar in den svenska tårtan med jordgubbar och blåbär.
 Sånthär kupigt fick vi lära oss av Jingles, snurra fat på pinne. Lätt som en plätt och kul :)
Jag hade på mig min fina Elsaklänning från filmen Frost som jag fick av Mummo :*
När alla mina 15 partygäster och deras förälder hade lämnat huset satte jag mig ner och öppnade alla presenterna. En magisk dag :))

Inga kommentarer: