söndag 21 september 2008

Psst!!! Måste berätta om lördagens lilla missöde med min robot-dress...

Saken var ju den att mammsegull köpte mig en robot-dress som jag skulle ha på mig på pappsens stora dag, som ägde rum i lördags vid ett universitet 2 h bilväg från oss. Pappsen hade redan åkt dagen innan så det var jag, mamma, mormor & morfar som skulle stressa iväg tidigt på lördagsmorgonen. Allt flöt på bra: jag hade mjölkmonstrat, fått ny blöja & var iklädd robot-dressen... Just då vi skulle fara behövde jag plötsligt göra nummer två (!!). Denna tvåa landade HEEEELA vägen upp i nacken.
– Ojdå !! Robot-dressen !!
Mormor fick snabb-handtvätta & bodyn torkades på instrumentpanelen i bilen (med värmen uppskruvad på 25°C & riktad mot vindrutan). Visst vart det lite varmt speciellt då jag hade min nalleoverall på mig…. men dressen ?? Jodå den torkade!!

Pappa fick reda på det lite senare på kvällen då han var tillräckligt glad & nedvarvad för att inte bli upprörd över instrumentpanelen…..

Nyfiken på robot-dressen?? se inlägg Nine eleven kom Elin ÄNTLIGEN!!

Inga kommentarer: