torsdag 29 januari 2009

Näsan rinner men nästan lika glad é jag...

Första gången för mig men mamma säger att det inte lär vara sista... På dagen märker jag knappt av det förutom att mammsegull torkar mig under näsan hela tiden - Då blir jag ARG! (Ogillar ju skarpt att bli torkad runt mun & näsa!) På natten däremot.... det rinner ner i svalget & täpper till näsan - Dags att bli ARG igen! Det trixiga är att jag inte heller kan bli "tröstad" med nappen, försök suga på något utan att andas genom näsan! Till råga på allt påstod pappsen i morse att jag snarkar (!?!) Undrar just vem jag ärvt den förmågan ifrån ;^)

Nåja, hoppas att jag blir snuvfri tills om en vecka då farmor & farfar kommer hit. Vill ju inte smitta dem men framförallt vill jag ha krafter att orka med allt kuligt vi ska göra tillsammans!

Pst! Texten på min body är missvisande.... Mamma trodde nämligen, när hon köpte den i NY, att jag skulle fortsätta uppåt som en raket i min viktkurva. Har ju inte varit & vägt mig på länge nu men mamma tycker att jag smalnat av & istället blivit finlemmad.

Inga kommentarer: