söndag 19 september 2010

Lär mig så mkt just nu....

Nu har jag välan gått på dagis i två veckor. Det är skojsigt värre men jag blir lite ond på mammsen på morgonen då hon lämnar mig där.... hm :´( Det går i-och-för-sig över snabbt då jag fortaste snabbt fokuserar på bilarna eller på mitt favvo Fypaam (från Fisher Price). Nya sakor som jag lärt mig är bla:
  • Har börjat konversera jättemegamycket mera... Tre-ords-meningar är Nemas problemas!
  • Ber artigt mamma att "öppna dörren" på morgonen.
  • Håller i mig i en stol då jag får lite hjälp med sko-påtagningen.
  • Efter maten dukar jag av bordet själv, tvättar händerna gör jag oxå själv.
  • Är mer generös med att hämta saker som mamma ber mig om.... ger oxå Norah leksaker om hon inga har.
  • Vill gärna hjälpa till i allt & göra mkt själv såklart ;^)
  • Sjunger ofta för mig själv & hänger med på sånger jag känner igen på tv:n.
  • Vinkar glatt & hojtar högt HejDå om någon skall gå.
Kort & gott - Dagis är väldigt bra!! Jag lär mig massor!! /T
Nedan en bild på mig lite spak efter en dag på dagis =)

1 kommentar:

Bengt-Ivan sa...

Oj, vad du har lärt dig mycket - och bra saker dessutom.