torsdag 13 november 2014

Dagens läxa lärde mamma ett nytt ord

Idag när jag kom hem från skolan hade jag inte med mig min glosläxa på 5 ord & det är förhör på fredagar :/ Eftersom pappa inte var hemma så fick jag komma ihåg orden själv & skriva ner dem åt mamma så att hon kunde lära/förhöra mig på dem.... Vi avslutade läxan med att vara oeniga om det sista ordets existens. Såklart att jag hade rätt ;D
net = nät
The = den
Puff = pust/pusta
hiss = väsa (hade mamma aldrig hört)

Det 5e ordet kom jag inte ihåg men det tar vi på frukosten imorgon då mamms har hört med papps (sell = sälja).
/Theo the sharp guy ;)
= /Theo den vassa killen ;)

Kommentar från mamma: Hujja, hur ska detta gå?!? Två månader har killen gått i skola & jag har redan svårt att förhöra honom på läxan då jag kan mindre.... :O

Inga kommentarer: