söndag 16 november 2014

På fredag tidig kväll körde vi en middag på stan (Turtle Bay) med våra svensktalande kompis-familj. William går på vår skola i Year 3. Hans mamma är svensk, faktiskt från Göteborg, & hans pappa är från Australien. De har bott här ganska precis lika länge som oss. På bilden skojar jag till det i knät på Linda.
Efter middagen hade vi fredagsmys med multitasking hemma i kökssoffan, Theo är en klippa på att hantera både iPad & Netflix (tv) samtidigt. Jag gillar mer att fokusera på en sak i taget.
Detta kikade vi på, Horrid Henry.
Efter den regniga "Lights on" ceremonin i Leamington hade vi Skype-samtal med Elin. Jag visade henne att jag kan skriva hela alfabetet i små bokstäver, efter en mall jag fått i skolan.
Vi visade Elin mallen & hon skrev också alfabetet i små bokstäver :))
Här kikar hon på mallen vi håller upp, titta på den lilla bilden till höger på skärmen så ser ni det hon såg.
//Over and Out, eller Over och Ut (som jag skulle säga det... eftersom jag blandar språken rätt mycket) N.





Inga kommentarer: