tisdag 20 april 2010

Somnar in & sover själv i vaggan nattetid =)

Nu har jag i 3 nätter somnat in i min vagga (vid 21-tiden) & sovit där själv heeela natten :) Jag & mammsegull har liiite olika uppfattning & upplevelser av/från dessa tre första nätter:
Natt 1
Norah: Soooooov perfekt tills att mamma väckte mig??!!
Mammsegull: Sov jätte-illa... Andas hon??... Varför vaknar hon inte??... 05:10 Näe, nu tar jag henne till mig - hon har ju faktiskt inte ätit på 8 timmar!
Natt 2
Norah: Jättemysigt att slumra till vaggningen av gungan & musiken från speldosan... Ville bara höra speldosans melodi 2 extra ggr efter att den slutat spela... Zzzzz
Mammsegull: Zzzzoover till 04:39 då Norah vill äta, lägger tebax henne i vaggan... Vi sover båda sött till 07:30. Bra natt!!
Natt 3
Norah: Gött å somna, härligt att sova. Hungrig! Somnar om i stora sängen, vaknar upp i vaggan?!
Mammsegull: Gött å somna... 03:50 lilltjejen hungrig, lägger tebax henne i vaggan... Svårt att somna om.... 07:30 Ola väcker mig... Shit - redan morgon!! Jag går upp till Theo, Norah sover vidare till 9tiden.

3 kommentarer:

Axelbloggen sa...

Lyx!!! Vilken kanontjej, så väluppfostrad!

Bengt-Ivan sa...

Så bra; det låter toppen, hoppas att mamma ser, att hon inte behöver oroa sig.

Theo och Norah sa...

Väluppfostrad.... eh.. bestämmer nog rätt mkt själv gör jag =) Men jag är lik min mamms - kvällspigg & morgon trötter Zzzzz