tisdag 27 april 2010

Var hos barnsköterskan ida :´(

Jag fick en spruta i varje ben :´( Gissa om det gjorde ONT!! Theo reagerade inte alls på att jag var ledsen... Där fanns så många spännande leksaker att leka med tydligen... Hrmpf! Men han fick igen då det var hanses tur... Han vääääägrade ligga ner på vågen. Efteråt var han görstolt då han fick ett stort G pga en viktuppgång på 600g sista månaden. Ny vikt 11850g & längd 85,5cm (bara +0,5 Hihiii!!). Men jag tror snarare att det är mammsen & pappsen som fick G:t eftersom det faktiskt är dem som gjort slut på 2 hela flaskor rapsolja denna månaden... & då endast i storebrors välling. Jag fick oxå G :)) Min nya vikt & längd är 5130g & 56cm (+900g & 4cm). Nu är jag lika stor som min pappas kusin Åsa var då hon hade på sig den fina gula klänningen jag bär på bilden... & jag är nästan lika stor som Theo var när han var en månad!!

4 kommentarer:

Bruno sa...

Hej på er. Bruno här. Vad duktiga era päron varit med att göda er väl. Hi hi. Theo varför måste du ligga ner i vågen. Jag får sitta, då går det lite bättre. Gillar heller inte att ligga ner i bebisvågen. Vi är ju stora killar nu. Kram från Bruno

Elsie-Mari sa...

Gissa om Åsas mamma är stolt när hon ser Norah i Åsaklänningen! Den kommer hon att rymmas i ett bra tag!

Bengt-Ivan sa...

Så stora ni har blivit båda två! Jag tycker, att det inte var så länge sen vi sågs, men Norah har blivit så vuxen, plötsligt.

Åsa sa...

Fin klänning, har jag länge tänkt säga!!