måndag 4 januari 2010

Jag = ett kompetent barn

Som de flesta i min ålder tycker jag om att vara med & hjälpa till. Jag är ett kompetent barn (skulle min papps säga efter att ha läst Jesper Juul). Jag hjälper mamma varje morgon med att bädda min egen säng t ex =) Detta innebär att jag slänger tillbaks de tre kuddarna & de fyra snuttefiltarna som jag under morgontimmarna roat mig med att kasta ut. En & annan napp ligger oxå på golvet på morgonen... Av dessa slänger jag inte tillbaks alla utan behåller två - En i munnen & en i handen =) I morse hjälpte jag mamma att bädda den stora sängen oxå, på lika sätt slängde jag upp kuddar & överkast som låg på golvet - KLART!!
Efter att ha observerat mamma rensa den vinröda klöverväxten på vissna blad har jag tagit på mig att hjälpa henne med detta oxå. Jag har ju ingen koll på vilka blad som är vissna eller inte... så jag drar liksom bara bort lite blad här & där =)) Sedan kastar jag dem nedför trappan
.

Inga kommentarer: