måndag 2 mars 2009

Matrutiner - mina kännetecken

Om det serveras mumsigt krubb gapar jag stort, sträcker ut båda armarna åt sidorna & gör cirkelrörelser med händerna (motsols). När jag är mätt (eller less smaken) gör jag prutt-ljud med tungan =) Fiffigt va!? Då hajjar den som skedar att det är dags å sluta eller åtminstone gå över på efterrätten... Det brukar bli ett himla hallå om jag får till en bra tung-pruttning blandad med mat ?!

Mumsigt krubb
GRÖT (Yummy!!!)
Lasagne
Kyckling med morot & rotselleri
En portionsförpackad äpplepuré som jag fick förra veckan av Bruno... den va go!

Fattar-inte-grejen krubb
Banan (ugh!!)
Välling (ew! Yucky!)

Min ungefärliga måltidsordning (mitt mammsegull é arbetsskadad)
07 Monstermjölk
08 Monstermjölk
09 Mummagröt
12 Lagad lunch + efterrätt + AD-droppar
15 Lagad mat + efterrätt
18:30 Mummagröt ofta med katrinplommon

1 kommentar:

Bengt-Ivan sa...

Munpruttningen låter väldigt bra, för att tydliggöra, att du har fått nog med mat. Men bananer, som jag inte kan leva utan... det måste du lära dig att tycka om.