tisdag 28 april 2009

En helt vanlig onsdag... fast inte riktigt för det är morfars födelsedag - GRATTIS =)

Vart till poolen med mammsegull idag igen... Solen stekte på medan vi låg i skuggan & käkade frukt =) Jag fick Applesauce & hon jordgubbar. Kunde ligga & kika ut över poolområdet genom min sommarsufflet, det var Nice! Låg & kikade på mammsegull när hon satt vid poolkanten med fossebissarna i vattnet... det såg skönt ut. Testade vattnet igårkväll men det kändes inte alls så skönt som det såg ut....
När vi kom hem var pappsen hemma =) Vi packade ihop kvällens middag & gick ut till grillplatsen just utanför vår lgh. På grillplatsen fanns en gunga som vi gungade i under tiden köttet grillade på i gasolgrillen. När de vuxna åt sin mat fick jag mina goda majskrokar.

8 kommentarer:

elvira sa...

Hej, låter som du har det ganska så nice i amerikat. Här hemma är det så varmt och skönt. Jag är ute och leker hela dagarna. Brukar hänga på lekplatsen och leka med de stora barnen. Idag är det valborg och vi skall vara hemma och grilla. Mysigt. Imorgon åker vi till morfar och grejar lite där. Vi skall sova över också. Kul att vakna där och gå ut på morgonen och mata lammen. Kramis på er alla

Bengt-Ivan sa...

Det var en jättefin onsdag. Låter som semester. Idag är det Valborg med brasa och allsång och fyverkerier och fika i Bodbysund, som vanligt. Farfar leder allsången, som vanligt, och spelar till tanten, som ska sjunga efter vårtalet, trots att han är pensionär. Ha det så bra i Amerika!
P.S. Påskliljorna på söderväggen håller på att slå ut.

Theo och Norah sa...

Åh, så kuligt det låter! Gillar sång!!! Jag & mamma hoppas att jag ärver din talang... - Jag skall bli musikalisk när jag blir stor =)
Pappa undrar vad som hände med brasan på Fredriksberg, har ni svikit den?
Kramar
//Theo

Theo och Norah sa...

Elvira,
Jag önskar jag hade stora barn att leka med här.... Hade du varit här skulle... jag nog kategorisera dig som ett stort barn... (då menar jag äldre än Moi)
- KOM HIT!!! Vi har ett ledigt gästrum!
Mina föräldrar är iofs barnsliga nog.. Idag sprang pappa omkring med mig från rum till rum där det hängde speglar och pekade in i spegeln och sa "Här é du!" ...snacka om barnsligt... Men jag gillar det =D

Bruno sa...

Hej T. Du ser ut att ha det ganska nice faktiskt. Trist att du inte har någon att leka med som är lika liten som du. När du kommer hem så får vi leka allihopa. Kram B

Bruno sa...

Gungan ser rolig ut.//B

Theo och Norah sa...

Vore kul att leka ihop i din sandlåda =) Elvira kan visa oss alla saker hon snappat upp från de stora barnen =)
KRAM

Bruno sa...

Japp det hade varit kul. Vi får göra det när du kommer hem. Elvira har nog en hel del bus på lager. Hon väntar nog bara på att vi ska bli större killar så hon kan lära ut allt. Kram B