torsdag 9 april 2009

Släktträff i grannstugan

Idag har vi, traditionsenligt, ätit våfflor hos moster Mia =) Även mina mina sysslingar F & E var där =) De var jätteroliga att leka med! Jag hajjar inte riktigt deras kläd- & sminkstil... men det kanske är mode i huvudstaden?! Mamma sa att det hade något med Skärtorsdagen att göra. Men på TV:s Ica-reklam påstår de ju att påsken firas för Jesus uppståndelse!? Får nog lov att ta tag i den stora boken jag puttar runt i min gåvagn & be mammsegull läsa för mig när vi kommer hem...

3 kommentarer:

Bengt-Ivan sa...

Ni ser lite dästa ut, av våfflorna förstås, men det ser väldigt kul ut med påskutstyrseln. Hälsningar, Farmor, Farfar & Nisse, som är här på kyrkaffet, efter Långfredagens gudstjänst i Kyrkan, där vi sjöng fint.

Annan sa...

Glad påsk på dig Theo! Hoppas att du har det bra i Långt-bort-i-sian och hoppas att vi snart kan ses igen. Kram

Theo och Norah sa...

Tack för finfina hälsningar =)
Glad påsk!!