måndag 27 april 2009

Slut på välling!!!

Bebiskompisarna i detta stora land får inte njuta av välling som vi hemma!!?? Vaffödådå undrar jag? Mamma säger att det har att göra med innehållet (gluten). Hon tror att de genom att inte ha välling eliminerar risken att välling (med gluten) skulle förväxlas med modersmjölksersättning, vilket de har GOTT om!! Mamma é besviken då vällingen gjorde att jag lätt fick i mig mkt mer vätska än om jag bara dricker vatten.... - Jag halsar ju inte gärna 2 dl vatten sådär bara (- Dah!?). Som tur är har pappsens snälla kompisar Jonny+Anna lovat att försöka ta med välling från Sverige då de kommer till helgen =)
- Tack, Jonny & Anna!!!
Vad de däremot är mer frikostiga med här i USA är salt... Fick vetekrokar som smakar mkt mer än de majskrokar jag äter hemma. Bra med salt i värmen =) Burken var rolig att leka med oxa ;^)

1 kommentar:

Bruno sa...

Hoppas det löser sig med välling till dig Theo, det som är så gott. Kram