fredag 24 april 2009

Framme!!

Mina föräldrar tyckte att jag skötte mig superbt under resan =) Det måste varit därför jag fick vara vaken extra lääänge - Hela 7,5 h!! Vad jag inte förstår é att kl inte är samma här... 6 h efter!? Jag som trodde att Amerikat låg liksom lite före resten av världen...
Var på Hertz & hämtade en Ford Escape vi ska ha under tiden här. Pappa hade redan hemma lagt in vår nya hemadressen i den TomTom han hade mad sig... (Vi hade varit hemma på ett kick om det inte var så att TomTomen inte hade den senaste kartan). Vi kom fram 3 minuter innan repan stängde, Puh!! När vi kom hem till vår lgh var där fantastiska golv! Mjuka & jättebra att krypa på - Me like!
Vi packade upp & skulle snabbt handla i en närliggande affär (...det tog 1,5 h!). Jag trodde att det skulle vara ett litet ställe men den var GINORMOUS!! Tror att mina föräldrar hade lite svårt att välja just vad de skulle ha då ALLT fanns i typ 300 olika variationer & märken!! Mammsegull tyckte mest om frukt- & grönsaksavdelningen (Japp, tom hon blev sugen på frukt- & grönt =). Det regnade fint över de fräscha grönsakerna en gång var 5e minut & frukten var smakfullt fp i portionsstrlk. Nej, nu måste jag nog försöka bota min jetlag.

5 kommentarer:

Bengt-Ivan sa...

Roligt, att bloggandet kom igång så snart. Håll igång med krypandet på heltäckningsmattan! Farfar.

elvira sa...

Hej, härligt att höra att allt har gått bra. Schyst att du skötte dig så bra för då kanske det blir fler resor framöver. Min mamma blev lite avis för det här med affären. Var det större än Ullared? Igår var jag på Gamla Ullevi och kollade in när Sverige mötte Brasilien. Sverige vann med 3-1. Pappa, syrran och jag gick innan matchen var slut. Tråkigt att sitta still. Mamma och morfar stannade. Puss på er

Bruno sa...

Hej T. Det låter som allt gått bra. Härligt. Kryp på. Det gör jag med. Mamma och pappa håller på att säkra lägenheten då jag helt plötsligt kan göra mycket mer. Det borras och fixas. Hi hi. Jobba på säger jag bara. Min mamma hade också velat gå på den grönsaksavdelningen. Hon är avis. Ha det så bra Theo. Njut av att vara i Amerika: Kram Bruno med familj

K sa...

Låter som ett trevligt ställe det där. :) Ha det bäst med alla amerikanos :)

Theo och Norah sa...

Låter juste med fotboll! Jag vill oxå kolla på sånt... Kanske kollar vi på Atlanta Braves när vi é här... men det e ju inte fotboll. "Boll som boll..." tycker mamma "...de är läskiga".
Kram T